Varje krona räknas!


Idag är det min dag att uppmärksamma något! (och detta är den bästa bilden jag kunde göra... får fjäska med Oskar så han kan fixa en till mig!)

Återigen ska jag inte ta något av nyhetsvärde som fina Oskar gör, utan jag tänkte istället uppmärksamma en sak som ligger mig värmt om hjärtat. Kampanjen Världens Barn! Jag hoppas verkligen ni alla har hört talas om den, annars kan jag berätta att det är en kampanj som radiohjälpen håller och som 15 olika organisationer deltar i. Jag har själv varit delaktig i Världens Barn i snart fem år.

Så varför uppmärksammar jag denna kampanj då? Jo, för den enkla anledningen att jag vill få människor att förstå att varje krona räknas. Ni kanske inte tror det själv, men sanningen är att varje krona är viktig. Vi har alla haft en otrolig tur att bo i ett sådant fantatiskt land som Sverige, för som svenskar har vi haft alla möjligheter i världen. För mig är det darför otroligt viktigt att ge tillbaka.

Denna kampanj är en sammanslagning av organisationer då blandannat, Unicef, Röda korset, IM, Rädda barnen m.m, som alla är bra och trovärdiga organisationer. Pengarna går då till olika projekt som de har ute i världen, för att göra världen till en bättre plats

"Varje krona räknas
tillsammans kan vi
rädda världen
vi kan om vi vill"

Så nästa gång ni ser någon med ett organge band ute i stan! Stanna, ge en krona - eller bara stanna och le mot de människorna som står där utan att få något tillbaka. Jag har som sagt arbetat med detta i fem år och enbart ett fåtal gånger har någon kommit fram och sagt åt mig att de tycker jag gör en god gärning. De flesta springer ifrån en eller svarar något otrevligt.

All kärlek

/ Tanja


Din åsikt ♥

Skriv något trevligt här:

Namn:
Oh no, not you again!?

E-postadress: (bara synlig för oss :)

Har du en egen blogg/hemsida?:

Kommentar:

Trackback