Tanja Uppmärksammar



Jag ber om ursäkt för min frånvaro! Som tur har ni min kära Oskar som underhåller er. Idag är det tisdag vilket innebär att det är min dag att uppmärksamma något! Inte heller idag tänker jag uppmärksamma nyheter, det sker på torsdag! Utan istället drömmar.

Jag är "the gueen of dreams" i alla fall enligt Oskar. Sanningen är dock att jag är en drömmare som svävar i de blå. Det är en av mina värsta egenskaper men också en av mina bästa. För utan mina drömmar hade jag aldrig varit här jag är idag. Länge var min högsta dröm att bli generalsekreterare för FN och människor skrattade när de hörde det, och det gjorde enbart mig mer motiverad till att verkligen bli det. Jag insåg väldigt snabbt att det kanske var lite överdrivet att säga att man ska bli generalsekreterare för FN och jag har nu skapat mig en ny dröm.

Nu kanske ni sitter där och tänker "vad fan är det hon ska uppmärksamma?" Svaret på den frågan är att våga drömma, våga ha stora och knäppa drömmar. Våga drömma om att ni ska bli hollywood stjärnor, våga drömma om att plugga i Australien eller bli den första kvinnliga statsministern! För utan våran drömmar hur ska vi då komma framåt? Hur ska vi då våga att ta stora chanser?

Va inte nöjd med lite när du kan ha så mycket mer. Du har bara ett liv, se till att leva det då. Se till att drömma. Se till att uppfylla drömmarna.

Dream on!

/ Tanja

Din åsikt ♥

Skriv något trevligt här:

Namn:
Oh no, not you again!?

E-postadress: (bara synlig för oss :)

Har du en egen blogg/hemsida?:

Kommentar:

Trackback