Oskar uppmärksammar!



Först, ursäkta för den extremt fula bilden, man skulle nästan kunna tro att varningstriangeln syftar på min bild, haha. Hur som helst, varannan dag kommer jag och Tanja att skriva om någonting som vi vill uppmärksamma. Det kan vara någonting ifrån etablerade- eller sociala medier, vardagsupplevelser eller diverse andra källor. Idag är det min tur så då sparkar vi igång det!

Aftonbladet skrev idag om elever som betygsätter lärarna.

Enligt min mening så är det en möjlighet för lärarna att utveckla sig då alla klasser lär sig på olika sätt. Som under gymnasietiden hade vi en fantastisk samhällsorienterad lärare som verkligen lyssnade på hur vi bäst tog in nya kunskper. Majoriteten (?) av människorna i vår klass var mer kreativa så tillexempel gjorde vi teater av vissa uppgifter etc. Att betygssätta lärarna ser jag helt enkelt som ett sätt att ge feedback och det får nog de flesta inom alla yrken? Det är trots allt eleverna som är lärarnas målgrupp. Å andra sidan så är ett potentiellt problem att den ev. negativa kritiken inte blir konstruktiv om en elev har ett horn i sidan till sin lärare pga dåliga resultat på prov eller dylikt.

Min åsikt är alltså; Ja, elever, ifrån högstadieålder och uppåt bör få lov att betygsätta de personer som undervisar, dock ska lärarnas löner inte baseras på feedbacken.

Vad tycker NI?

Din åsikt ♥

Skriv något trevligt här:

Namn:
Oh no, not you again!?

E-postadress: (bara synlig för oss :)

Har du en egen blogg/hemsida?:

Kommentar:

Trackback