Dags igen


OK, råful header igen men jag testar mig fram! Hur som helst så har ni nog märkt att vi inte har haft "Oskar/Tanja uppärksammar" varenda dag och själv är det på grunda av att det blev för mycket. Lagom är bäst, i alla fall i Sverige.

Idag vill jag uppmärksamma att allt för många människor tar personer i sin omgivning för givet. De är en del av ens inrutade vardag som man inte funderar på något nämnvärt, trots att de ligger en nära om hjärtat. Ibland måste vi stanna upp och reflektera över vilka människor som betyder något och även visa vår uppskattning. Det behöver inte vara en flashig bukett med sjutusen blommor i, det räcker med ett SMS!

Min mamma fick besked i december att hon hade bröstcancer och hela min värld stannade upp och hemska tankar gick igenom mitt huvud. Min mamma som alltid varit där för mig, varje dag i hela mitt? När någonting förändras i ens liv, t.ex. att en nära anhörig blir sjuk eller går bort får man ofta ett annat perspektiv på hur man skall värdesätta saker. Jag försöker numera berätta för folk att de är en viktig dela av mitt liv.

Just nu bor jag i Tyskland och här om dagen fick jag ett sms av min mamma som löd så här: "Kära Oskar. Jag älskar dig över allt annat i hela världen. Räknar dagarna tills du kommer hem. Kram." Det gjorde hela min dag underbar och jag blev så lycklig.

Vad du bör göra nu är att ta upp din telefon och skicka ett liknande sms, eller säga det öga mot öga. Imorgon kan det vara för sent.

/ Oskar

Din åsikt ♥
Postat av: Henrik

Hej!

nu finns vinnarna av veckans blogg

uppe:) Kolla om just du vann:)



Kommentera gärna vad du vill läsa mer

av i min blogg:)



Kramisar

2010-02-22 @ 18:31:29
URL: http://hennriksvensson.blogg.se/
Postat av: K

Åh Oskar, vilket fint inlägg! Jag blev helt rörd. Och vet du vad? Funderade redan innan jag läste det på att i dagarna berätta för en vän som betyder väldigt mycket, hur viktig personen är för mig. Men sånt är lite läskigt, och det var inte förrän jag läst ditt inlägg som jag verkligen bestämde mig. Resultatet? Nog det bästa valet jag gjort i hela mitt liv. Tack. Puss till dig min käre vän! :)

2010-02-23 @ 06:42:15

Skriv något trevligt här:

Namn:
Oh no, not you again!?

E-postadress: (bara synlig för oss :)

Har du en egen blogg/hemsida?:

Kommentar:

Trackback